Hier volgen de puzzels mét hun oplossing. Let op elke puzzel heeft zijn eigen nummer, omschrijving en oplossing.
Puzzel nummer
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 1
Puzzel Omschrijving: SPEL 1: Woordpuzzel in geheimschrift 1
Oplossing: doornroosje
Omschrijving
De tekens op deze puzzel zijn uit het Runen alfabet. Dit alfabet stond afgebeeld in het instructie boekje.
Bekijk de symbolen en vind de juiste letter erbij. Dan krijg je de juiste code
Foto puzzel + oplossing
oplossing = doornroosje
Gereed!
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 2
Puzzel Omschrijving: SPEL 2: Woordpuzzel in geheimschrift 2
Oplossing: efteling
Omschrijving
De tekens op deze puzzel zijn uit het runenalfabeth. Als een team direct al de tekens herkent, kunnen ze het runen alfabet opzoeken in google. Weten ze het niet, dan kunnen ze deze puzzel pas oplossen als ze bij Silke - de runenmeesteres zijn geweest. Daar krijgen ze namelijk het runen alfabet op een kaartje mee. Dan is de puzzel oplossen makkelijk.
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 5
Puzzel Omschrijving:
SPEL 5: Prinsen en Prinsessen
Oplossing: KWPDRG
Omschrijving
Je ziet 6 prinsessen. De prinsen liggen er los bij. Hang de juiste prins bij de juiste prinses en je krijgt een code.
Nog te doen: Prinsen uitprinten en lamineren
Foto puzzel + oplossing
gereed
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 4
Puzzel Omschrijving:
SPEL 4: Cijferslot Sneeuwwitje
Oplossing: 876
Omschrijving
Omschrijving
Antwoord:
1, 2 en 3 zitten niet in de code.
Van 4, 5, en 6 is er 1 juist en op de goede plek.
6, 1 en 2 leert ons, dat de 6 er in zit, want van die drie getallen zit er één in.
6 stond dus in het rijtje met 4 en 5 op de juiste plek.
4 en 5 zitten er dus ook niet in.
Van 5, 4 en 7 zit er 1 in, maar niet op de juiste plek.
Dus de 7 zit er in, maar niet op die plek.
Dat wisten we ook wel, want 6 zit op die plek. 8, 4, 9 betekent dat de 4 er niet in zit (wisten we al) en de 9 ook niet, want daar moest de 6 staan.
Dus de 8 is juist en staat op de juiste plek.
De code wordt dan 8 7 6
Foto puzzel + oplossing
gereed
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 3
Puzzel Omschrijving:
SPEL 3: De schoenen van Assepoester - Code is 6 cijfers
Oplossing:122755
Omschrijving
De teams moeten op zoek naar het kassabonnetje van Assepoester. Deze kunnen ze uiteraard vinden in het huis van Assepoester. De tijd is de code: 122755
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 6
Puzzel Omschrijving:
SPEL 6: De zeven dwergen
Oplossing: 8935426
Omschrijving
Zet de dwergen op de juiste plek en zo krijg je een 7 cijferige code.
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 7
Puzzel Omschrijving: SPEL 7: Verborgen schatten
Oplossing: RT56
Omschrijving
Er staat ergens een soort van vogelhuisje... Je ziet geen puzzel of iets anders. Maar toch moet hier ergens een code zitten...
Achter een verborgen, uitschuifbare plank, vind je de code!
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 8
Puzzel Omschrijving: SPEL 8 - Drankenpuzzel
Oplossing: SNEEUWWITJE
Omschrijving
Je ziet hier een recept staan van een drankje. De vraag is: Hoe heet dit drankje?
Dat is een Sneeuwwitje!
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 9
Puzzel Omschrijving: SPEL 9: Geluidsfragment
Oplossing: Hans en Grietje
Omschrijving
Je krijgt een geluidsfragment te horen. Welk sprookje hoor je hier?
Antwoord: Hans en Grietje
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 10
Puzzel Omschrijving: SPEL 10: Instructieboekje
Oplossing: VIJF
Omschrijving
Als je het instructieboekje goed hebt doorgelezen, heb je deze puzzel kunnen vinden:
Spel 10: Als je dit leest en je vult bij vraag 10 het antwoord VIJF in ontvang je direct 5 Coins
Foto puzzel + oplossing
Oplossing - VIJF
Gereed!
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 11
Puzzel Omschrijving:
SPEL 11: Emoji Puzzel
Oplossing: Vrouw Holle
Omschrijving
De emoji's beelden sprookjes uit. Als je het juiste sprookje op de juiste plek. De Rode letters in de goede volgorde achter elkaar, dan krijg je: Vrouw Holle
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 12
Puzzel Omschrijving: SPEL 12: Efteling
Oplossing: 4 8 9 6
Omschrijving
Je hoort 4 fragmenten van Efteling Attracties
1. Joris en de Draak
2. De Baron 1848
3. De Vliegende Hollander
4. Carnaval Festival
Elke attractie heeft zijn eigen nummer. Dan krijg je dus de volgende oplossing:
4 8 9 6
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 13
Puzzel Omschrijving: SPEL 13: Zeven Geitjes
Oplossing: SEPTET
Omschrijving
De geitjes gaan muziek. De vraag is: Hoe heet het als ze met z'n zevenen tegelijk muziek maken?.
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 14
Puzzel Omschrijving:
SPEL 14: Grimm
Oplossing: KEIZER
Omschrijving
Je ziet 8 sprookjesboeken. 7 boeken zijn van de gebroeders Grimm. Eentje is er echter van Hans Christiaan Andersen. Dat is natuurlijk:
De nieuwe kleren van de keizer.
Foto puzzel + oplossing
Oplossingscode: KEIZER
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 15
Puzzel Omschrijving: SPEL 15: Jafar's doolhof
Oplossing: BHGKW
Omschrijving
Leid Jafar naar de lamp via het magische doolhof.
Onderweg kom je letters tegen. Deze letters zijn de code.
Antwoord: BHGKW
Foto puzzel + oplossing
Oplossingscode: BHGKW
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 16
Puzzel Omschrijving: SPEL 16: Magisch raadsel
Oplossing: ELFJE
Omschrijving
Je ziet op het plaatje heel veel 11en...
En één kleintje... een heel klein Elfje
Antwoord: ELFJE
Foto puzzel + oplossing
Oplossingscode: ELFJE
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 17
Puzzel Omschrijving:
SPEL 17: Zoek de verschillen
Oplossing: TIEN
Omschrijving
Zoek alle verschillen tussen de 2 plaatjes. Als het goed is vind je er 10. Dit is dus het goede antwoord
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 18
Puzzel Omschrijving: SPEL 18: Raad het gewicht
Oplossing: 17
Omschrijving
Los de puzzel op en dan weet je het gewicht van Doopey!
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 19
Puzzel Omschrijving:
SPEL 19: Joris en de draak
Oplossing: blauw
Omschrijving
Je moet bij deze puzzel geduldig zijn en rustig van stapje naar stapje springen. Alleen vanaf de blauwe pijl kom je bij de draak terecht.
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 20
Puzzel Omschrijving:
SPEL 20: Kleurenpuzzel
Oplossing: Rapunzel
Omschrijving
Zet de letters in het juiste vakje. Uiteraard moeten de kleuren overeenkomen en dan kom je uiteindelijk bij het sprookje: Rapunzel uit.
Puzzel informatie
Puzzel nummer: 21
Puzzel Omschrijving:
SPEL 21: Tegenvloek
Oplossing: Excorcium Chaotica
Omschrijving
In het dorp vind je memo's van de heks Sandhya met een letter en een cijfer. Vul de letter in het juiste vakje in en ontdek wat de tegenvloek voor de Vloek voor de Switch is.
Foto puzzel + oplossing